وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

دولت از خود مچکرم

https://s17.picofile.com/file/8429995042/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA_%D8%AE%D9%88%D8%AF.jpg

دولت از خود مچکرم

وعده بعدِ وعده دادم، از خودم مچکرم

راضی‌ام از وعده‌هایم، از خودم مچکرم

بهر هر کاری که کردم راضی‌ام از خویشتن

بهر هر کاری نکردم از خودم مچکرم

مثل خیلی حرف‌های دیگری که گفته‌ام

بیخود و مفت و مسّلم از خودم مچکرم

بنده در برجام بردم پای میز گفتگو

قهرمانان مجسم، از خودم مچکرم

راضی‌ام از گفت‌وگوهای ظریف دوستان

زین سبب بسیار محکم از خودم مچکرم

پرچم برجام بالا رفت از ایثار من

زانکه در اوج است پرچم از خودم مچکرم

بنده از آنان تشکر می‌کنم، آنان ز من

بعد از آنان من خودم هم از خودم مچکرم

مردم درمانده غم دارند درمانش کنند

من ندارم در دلم غم‌، از خودم مچکرم

سفره‌ی مردم اگر پر شد ز خالی، بی خیال

سفره‌ی ما که نشد کم، از خودم مچکرم

هشت سالی می‌شود با زحمتی ناگفتنی

داده‌ام بر صندلی لم، از خودم مچکرم

این‌که با تدبیر من در مملکت قحطی نشد،

بهر نان و آش شلغم از خودم مچکرم

اینکه در کشور گرانی و تورم هیچ نیست،

هست آسایش فراهم، از خودم مچکرم

بوده‌ام ناراحت از غم خوردن هم‌میهنان

قامتم را کرده غم خم، از خودم مچکرم

وقت جنگ اقتصادی کرده‌ام فرماندهی

بنده در خط مقدم از خودم مچکرم

سایه‌ی جنگ از وطن با همت من دور شد

دشمنان را داده‌ام رم، از خودم مچکرم

دولت من زور زد، از دستمان ایران نرفت!

هست کشور شاد و خرم، از خودم مچکرم

این‌که در کل خیابان‌هایمان دیوار نیست

خوب و بد هستیم درهم، از خودم مچکرم

آب شد لبریز از دریاچه‌ی اورومیه

زلزله دیگر نشد بم، از خودم مچکرم

ارزش پول وطن را ما تعالی داده‌ایم

شهره شد ایران به عالم، از خودم مچکرم

نخبه‌های اقتصادی داده‌ام تحویلتان

مثل نعمت‌زاده، شبنم! ازخودم مچکرم

دوستان گفتند در آخر تشکر کن ز خلق

من که در هر بند گفتم از خودم مچکرم!!

آخر دولت شد و دیدارمان روز جزا

پس از اینجا تا جهنم از خودم مچکرم

احمدرفیعی وردنجانی

وطنز | بهترین شعرهای طنز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.