وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

ای غایب از نظر، نظری کن به خواهرت

اشعاراربعین

ای غایب از نظر، نظری کن به خواهرت

زینب نشسته بر سر قبر مطهرت

یک اربعین گذشته ولی زنده ام هنوز

قامت خمیده آمده سرو صنوبرت

نشناختی مرا ز پس این چروکها

من زینب توام ز چه رو نیست باورت

لیلاست این که خیمه زده زیر پای تو

بار دگر بگو که اذان گوید اکبرت

این زن که لطمه می زند این گونه بر خودش

او کیست؟ نجمه است عروس برادرت

آقا! سکینه جمله ی اشکش سؤالی است

یعنی کجاست قبر علمدار لشگرت

در کربلا هنوز زنی گریه می کند

زینب کش است ناله ی محزون مادرت

پیغمبری نما و دو دستت برون بیار

از دست من بگیر بقایای دخترت

ای پیکری که زخم تنت بی شماره بود

آورده ام برای تو ته مانده ی سرت

بگرفتم از امام زمان حُکم نبش قبر

تا متصل کنم سر پاکت به پیکرت

باید دوباره وارد گودال خون شوم

خواهم اگر که بوسه بگیرم ز حنجرت

من نیز با تو کشته شدم روز واقعه

اذنی بده که دفن شود با تو خواهرت

دلشوره داشتم که مبادا کنار تو

چشم ربابه باز بیفتد به اصغرت

نذرش قبول سایه نشینی نمی کند

از بس که بر تو هست وفادار همسرت

لالایی اش امان مرا نیز بریده است

گوید به ناله ! اصغر من شیر خورده است؟!

سعید توفیقی

 

آرام زینبم که به ساغررسیده ای

آرام زینبم که به ساغررسیده ای

دیگرعطش بس است که به کوثررسیده ای

بشکن سکوت مبهم شب رابهارمن

بعدازچهل خزان به برادررسیده ای

 

کاروان می آیدازشهردمشق

کاروان  می آیدازشهردمشق

برسرخاک شه سلطان عشق

کاروان باخودرباب آورده بود

بهراصغرشیروآب آورده بود

کاروان آمدولی ااکبرنداشت

ام لیلا شبه پیغمبرنداشت

کاروان آمدولی شاهی نداشت

بربنی هاشم دگر ماهی نداشت

اربعین سالارشهیدان تسلیت باد

 

پدر

پدر

پدریعنی تپش درقلب خانه

پدریعنی تسلط برزمانه

پدریعنی فدای اهل خانه

پدریعنی زمن نام و نشانه

پدراحساس خوب تکیه برکوه

پدریعنی تسلی وقت اندوه

پدریعنی غرور ومستی من

پدریعنی تمام هستی من

پدریعنی تمامی وجودم

پدربعدازخداتنهاسجودم

 

کجایی گل نرگس کجایی؟

کجایی گل نرگس کجایی؟

دل عشق ترک خورد

گل زخم نمک خورد

زمین مرد

زمان برسردوشش غم واندوه به انبوه

فقط برد

زمین مرد

زمین مرد

خداوندگواه است

دلم چشم به راه است

ودرحسرت یک پلک نگاه است

ولی حیف نصیبم فقط آه است

وهمین آه خدایابرسدکاش بجایی

برسدکاش صدایم به صدایی...

عصراین جمعه دلگیر

وجودتوکناردل هربیدل آشفته شودحس

توکجایی گل نرگس؟

ارسالی ازسیدحمیدرضابرقعی