وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

نعره و ناله و شیون بزنم یا نزنم

نعره و ناله و شیون بزنم یا نزنم

قصه این است که واکسن بزنم یا نزنم!

طبل و نقّاره و دمّام و دف و کوس و دهُل

سرِ هر کوچه و برزن بزنم یا نزنم

احتمالی که مرا خوب کند چندان نیست

جنسِ Made in American بزنم یا نزنم!

من که دیدم چه بلایی سر خویش آوردند

باز خود را به ندیدن بزنم یا نزنم

ای که فرق سرُم و سُوند نمی‌دانی چیست

واکسنت را به نشیمن بزنم یا نزنم!

وسط کار اگر بیژن خونم افتاد

چند قاشق سُس بیژن بزنم یا نزنم!

محتسب شیخ شد و فسق خود از یاد ببُرد*

دم از این مسئله اصلاً بزنم یا نزنم

تا که از آب گل‌آلود بگیرم ماهی

سخن تفرقه‌افکن بزنم یا نزنم!

دامن عدّه‌ای آلوده به فسق است و فساد

من به این مسئله دامن بزنم یا نزنم

من که گل‌های زیادی به سپاهان زده‌ام

چند گل هم به ذوب‌آهن بزنم یا نزنم!

چمن باغچه‌ی کوچه‌ی ما را زد و رفت

حرف زشتی به چمن‌زن بزنم یا نزنم!

من که جمعه متوجّه شدم این مسئله را

خنده را شنبه و یک‌شنبه زنم یا نزنم!

همه سرمایه‌گذار و همگان بر سرِ کار

حرفی از مشکل مسکن بزنم یا نزنم

مشکل مسکن و تولید، سرم را بخورد

حرف رُب‌گوجه و روغن بزنم یا نزنم!

این جوالدوز که بسیار به مردم زده‌ام

به خودم یک سرِ سوزن بزنم یا نزنم

نعلِ وارونه زدن کار دغل‌کاران است

نعلِ وارونه ولی من بزنم یا نزنم

طرح شفّافیت مجلس اگر رأی آورد

تا سحر یکسره بشکن بزنم یا نزنم

مشت محکم به دهان‌های شیاطین بزرگ

صبح بیست و دوی بهمن بزنم یا نزنم

بارها مهلتشان دادم و حاصل این شد

سیلی سخت به دشمن بزنم یا نزنم

ای که صابون تو خورده‌است بر این تن ای عشق

باز صابون تو بر تن بزنم یا نزنم**

*حافظ

**حرف‌ها دارم آیا بزنم یا نزنم (قیصر امین پور)

مهدی جهاندار

وطنز | بهترین شعرهای طنز

vatanz_ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.