وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

ترانه عاشقانه و عارفانه کوردی از میرمحمدصالح ماهیدشتی

ترانه عاشقانه و عارفانه کوردی

از میرمحمدصالح ماهیدشتی

معروف به حیران_علیشاه عارف کورد کرماشانی

یاوەران مەسم،  یاوەران مەسم

(یاران من مستم، یاران من مستم)

من مه‌سێ مه­‌خمور باده­‌ی ئه‌له‌سم

(من مست مخمور باده­ الستم)

لوتف دوس ئاما موکه­‌م گێرد ده‌سم

(لطف دوست آمد محکم گرفت دستم)

فه‌رماوه ساقی باور مینای مه‌ی

(فرمود ساقی بیاور مینای مَی)

سه‌رشار که ساغه‌ر بده‌ر په‌یاپەی

(لبریز کن ساغر، بده پیاپی)

په‌یاپەی پر کرد هەیاهەی نوشام

(پیاپی پُر کرد، هیاهی نوشیدم)

تاک دیدەی دڵ له هێجر دوس نوشام

(تاک دیده دل ز دوری دوست نوشیدم)

شوعلەی نار ئەشق بەرچی ﮊه پوسم

(شعله­ ی نار عشق بر جهید زِ پوستم)

خالی ﮊه خودی مەملو ﮊه دوسم

(خالی از خود­َم، مملو ز دوستم)

ای دل تا که­ سی چو خۆم نای وه جوش

(ای دل تا کسی چون خودم ناید به جوش)

حلقەی بەندەگی ئەشق نەکەی وه گوش

(حلقه بندگی عشق نکند به گوش)

مەحرەمم نەمەو هەرگز وه ئەسرار

(محرمم نشود هرگز به اسرار)

نەخل ئومیدش دوسی نایەی بار

(نخل امیدش دوستی به بار نمی‌آورد)

گروه: ریتا اهورا

آهنگساز: کیخسرو پورناظری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.