وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

*مقام اول مشترک بازی شاعرانه خرداد‌ماه ۹۹*

*مقام اول مشترک بازی شاعرانه خرداد‌ماه ۹۹*

نام:هاجر جانثار

شهر:شیراز

خوردنیها:کلم پلو،سالاد شیرازی،اِشکِنه،پالوده ی شیرازی،بستنی سعدیه،بهار نارنج

مشاغل:خاتم کاری

فرهیختگان:سعدی و حافظ

اماکن:سعدیه و حوض ماهی،ارگ کریمخان زند شاهچراغ،بازار وکیل و سرای مشیر ،باغ جهان نما،باغ ملّی،حافظیه،باغ جنّت،باغ دلگشا

نام شعر:عیدی شیرازی

شیرازی ام و شهرُمِه خیلی دوس میدارم

از هَمه ی جاهاش کورور کورور خاطره دارم

از سعدی بگم یا بَسَّنیش یا حوضِ ماهیش؟

پالوده بِیتر از کنار ِ اَرگ سراغ ندارم

ای پَسین دلُم سر بِرِه اُرسیم میکنم پام

یِی پِری میخورم تو شاهچراغ از به بیکارم

از سَرُوی موشیر که کُنج ِ بازارِ وکیله،

یِرزِی میکنم مظَنّه خاتم کاریا رَم

از باغ ِجهان نِما میرم تو باغِ ملّی

حافظیه هم وقتی میرم که بی قرارم

یِی فال می گیرم به نیّت ِدلُم که تَنگه

دوس دوشتی جواب خواجَه رَم بَرَت میارم:

ای باد ،از آن باده نسیمی به من آور

کان بوی شفا بخش  بُود دفعِ خُمارَم

دَم دَمُوی باهارخیابونا میشن قیومت

من که جُوی شُلُغ دو دَقّه طاقت نمیارم،

جُل و پَلاسُمه جَم می کنم میرم سیاحت

خوب سِیل می کنم جنّت وباغ دلگُشا رَم

غوغا می کنه عطر خوشِ باهارِ نارنج

من که عاشق ِدو رنگیُوی هَوُوی باهارَم

صُبش خُنُکه،ظهر آتیشه، شُوِش چه سرده

مُندَم که چیامه در بیارم یُو نیارم!

یارون شووَرُم وعده گرفتم صَبُو ظُهری

آمو از شُوِ قبلش کاکو جون فکر ناهارم

پُوی کلم پلو سَلاتِ شیرازی میچسبه

اِشکنه م گُذُوشتم که نَگَن من بی باخارَم

عیدی امسالُم شعرِ شیرینی بود که گفتم،

پُستش میکنم بَرِی اونُوی که دوس میدارَم

وطنز  بهترین شعرهای طنز

vatanz_ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.