وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

امام_علی مدح_امام_علی غدیر_عیدبزرگ_ولایت

امام_علی مدح_امام_علی

غدیر_عیدبزرگ_ولایت

آن یار که شهر جان چراغانی اوست

دریای دلم همیشه توفانی اوست

اثبات ولایت  علی  هر کس خواست

اَکْمَلْتُ لَکُم  دلیل قرآنی اوست

ما دسته گل سلام داریم به دست

یک آینه ی تمام داریم به دست

از جام بهشت بی نیازیم همه

کز  خُمّ غدیر  جام داریم به دست

بر دست نبی تا که نشان گشت علی

خورشیدِ معطّر جهان گشت علی

بیرون برود هر آن که نَبْوَد عاشق

زیرا که امیر عاشقان گشت علی

در خیمه ی سبز آسمان بنشستم

برخاستم و قامت شب بشکستم

از  خُمّ غدیر  خورده ام باده ی عشق

وز عطر محمّد و علی سرمستم

گفتم علی و شوق مجدّد دارم

از جاده ی عشق رفت و آمد دارم

با یاد  غدیر  از علی می گویم

زیرا ز علی نور محمّد دارم

در جام  غدیر  عطر بی حد باشد

تلفیق گل حیدر و احمد باشد

دستان علی که دستِ نیکوی خداست

در دستِ پر از نور محمّد باشد

گلبانگ  غدیر  آیه ی سرمد باشد

تفسیر طلوع دین احمد باشد

وقتی که علی  نفسِ پیمبر گردد

یعنی که علی شخص محمّد باشد

نقش است به لوح دیده نور برکات

شد آیه ی  اَکْمَلْتُ لَکُم  روح حیات

چون احمد و حیدرند مولای جهان

بر عید غدیر و هر دو مولا صلوات

شاعر:محمود_تاری

اشعار ناب آئینے

shere_aeini

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.