وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)
وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

وبلاک شخصی هادی لطفی پیربستی ( اشــــــــــــعارجمع آوری شده)

گلچینی از یک قصیده در مدح و مرثیه حضرت_رقیه (س)

گلچینی از یک قصیده در مدح و مرثیه حضرت_رقیه (س)

من کیستم سلالهء دامان کوثرم

من زینب سه سالهء زهرای اطهرم

باب الحسین فاطمه، باب الحوائجم

بر سه امام، عمّه و فرزند و خواهرم

از جانب امام زمانم سفیر شام

تنها نه یک سفیر که پیغام آورم

از کودکی مجاهد راه خدا شدم

گویی برای کرب و بلا زاد مادرم

تا بنگرید فاتح پیروز شام کیست

یک لحظه رو کنید به قبر مطهّرم

هم سنگر سه سالهء زینب پس از حسین

کرب و بلا و کوفه و شام است سنگرم

گر رو به سوی حشر نیارند اهل بیت

من یک تنه شفیعهء فردای محشرم

جای کفن به پیکر رنجور، وقت دفن

پیراهن اسیری من بود در برم

سنّم کم است و کوچکم امّا به اقتدار

آیینه دار قاسم و عبّاس و اکبرم

رخسار زرد، سرخ ز خون سرم شده

لب های خشک، تر شده از دیدهء ترم

آن شب به یاد فاطمه تا صبح گریه کرد

زینب چو خاک ریخت بر اندام لاغرم..

چه کنم درین بیابان، اثر از رقیه ام نیست

تو بگرد و، من بگردم، تو بجوی و، من بجویم

نسیم وحی

nasimevahy

اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.